- Arkitekt & Projekt
- Bostadsanpassning
- Bim objekt
-
Service / Ladda ner
-
Service / Ladda ner
Kontakta oss gärna!
Granberg Interior AB
Importgatan 30
60228 Norrköping
Sweden
Telefon: +46 11-19 77 50
E-post: [email protected]
-
- Om Granberg
- Kontakt
- Arkitekt & Projekt
- Bostadsanpassning
- Bim objekt
-
Service / Ladda ner
-
Service / Ladda ner
Kontakta oss gärna!
Granberg Interior AB
Importgatan 30
60228 Norrköping
Sweden
Telefon: +46 11-19 77 50
E-post: [email protected]
-
- Om Granberg
- Kontakt
-
Kök
-
-
Badrum
-
-
Förvaring
-
-
Produktöversikt
-
Kök
Badrum
-
Tillämplighet
Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller from 2019-04-01 och ersätter tidigare publicerade.
Leveransvillkor
Fritt från Granberg Interior AB:s lager (”Ex Works” enligt Incoterms 2000). Kostnad för pallar och emballage tillkommer. Kund har möjlighet att använda eget fraktavtal.
Äganderättsförbehåll
Granberg Interior AB förbehåller sig äganderätten till sålda varor till dessa är fullt betalda. Om kunden är i dröjsmål med betalningen förbehåller sig Granberg alltid rätten att så länge dröjsmålet kvarstår när som helst häva köpet och återta produkterna. Intill dess köpeskillingen fullt betalats förbinder sig kunden att väl vårda produkterna, inte ändra i, sälja, låna ut eller på annat sätt förfoga över produkterna, utan Granbergs skriftliga medgivande, och hålla dem försäkrade.
Priser
Granbergs priser är angivna i svenska kronor exklusive moms. Granbergs förbehåller sig rätten att justera priserna beroende på omständigheter utanför vår kontroll, exempelvis kan större svängningar i valuta eller råvarupriser på världsmarknaden utgöra grund för sådan höjning. Vid order där kunden önskar längre leveranstid än 6 månader förbehåller vi oss rätten att göra prisändringar.
Betalningsvillkor
Betalning sker 30 dagar netto från fakturadatum eller enligt särskild skriftlig överenskommelse. Dröjsmålsränta utgår efter förfallodag enligt gällande lag. Anmärkningar på fakturor ska göras inom 7 dagar från den dag fakturan är utställd.
Dröjsmål med betalning
Är kunden i dröjsmål med betalningen mer än 30 dagar efter det Granberg anmodat kunden att betala förfallet belopp, får Granberg genom skriftligt meddelande till kunden häva avtalet i sin helhet. Häver Granberg avtalet har Granberg även rätt till skadestånd.
Med dröjsmål med betalning avses även dröjsmål med att i enlighet med avtalet acceptera växel och ställa remburs, bankgaranti eller annan säkerhet samt vidta andra avtalade åtgärder som behövs för att möjliggöra betalning.
Reklamation
Det åligger kunden att ankomstkontrollera varan vad gäller felaktigheter eller felaktig expedition. Är varan skadad vid leverans ska mottagaren omgående, senast inom 7 dagar anmäla detta till transportören. Alla reklamationer ska omgående anmälas skriftligt med tydlig referens till Granberg Interior AB. Felaktiga och skadade varor skall reklameras inom 7 dagar efter mottagandet.
Garantier
I enlighet med garantivillkoren i endera ABM 07, NL 01, NLM 02 eller Orgalime avhjälper tillverkaren kostnadsfritt alla fel som kan hänföras till fabrikations eller materialfel, och som uppstår inom tjugofyra (24) månader från leveransen. För utförligare villkor, se resp. ABM 07, NL 01, NLM 02 eller Orgalime 2000 (beroende på vilka villkor som överenskommits).
OBSERVERA!
Även andra garantivillkor kan förekomma. Se aktuellt ordererkännande beträffande gällande villkor.
För att garantin ska gälla skall kontroller och underhåll utföras i enlighet med instruktionerna. Denna garanti täcker inte kostnaderna för normalt underhåll, inställningar eller regelbundna justeringar i enlighet med instruktionerna. Inte heller arbetskostnader för sådana åtgärder är täckta av garantin. Skador orsakade av felaktig montering, missbruk eller felaktig användning av utrustningen medför att garantin upphör att gälla.
Innan garantiarbeten påbörjas måste Granberg Interior kontaktas för instruktioner och överenskommelse om hur arbete skall utföras. Granberg accepterar inga garantikostnader som inte överenskommits innan arbetet startats. Vid garantiåberopande skall alltid faktura/ordererkännande finnas till hands.
Återsänd inte delar som förslitits genom normal användning eller skadats genom olyckshändelse. Återsänd förslitna, skadade eller obrukbara delar om fel anses falla under garantiåtagandet. Returnera i så fall delarna omgående, då annars rätten till ersättning kan gå förlorad.
Vid retur av delar ange alltid på försändelsen data enligt maskinskylten, d.v.s. typ, tillverkningsnummer, tillverkningsår och beskrivning av driftförhållandena för maskinen. Glöm inte att ange er handläggares namn, adress och telefonnummer.
Service och reparation
Om inte separat serviceavtal träffats, sker service per löpande räkning. Avtal offereras på begäran.
Produktinformation
Granberg reserverar sig för eventuella fel i fakta- och prisuppgifter genom skrivfel i säljmaterial såsom katalog, prislista, hemsida. Vi förbehåller oss också rätten att utveckla och förändra produkterna, inklusive ändringar i tekniska data. De aktuella uppgifterna anges i respektive ordererkännande med bifogad dokumentation.
Regler för returavdrag
Om kund avser att returnera varor gäller regler enligt nedan:
Lagervaror, avdrag -25%
Mekaniska/Elektriska lyftare och stativ, avdrag -35%
Objektanpassade specialprodukter, avdrag -100%
Retur förutsätter att produkter levereras kostnadsfritt till vårt lager och anländer i felfritt skick. Skadat gods krediteras ej. Av tekniska skäl accepterar vi ej returer äldre än 6 månader.